Egentid?



Efter att man får barn kommer en mängd nya ord in i ens liv. Ett nytt ord är "egentid". Vad innebär det egentligen? Att man har tid för sig själv. Jag gillar nog inte det ordet. Jag kan förstå att man kan behöva tid för sig själv ibland, det kan jag också känna att jag behöver. Men på nåt sätt tycker jag att ordet har en negativ klang över sig även om jag själv använt ordet några gånger. Hade våra föräldrar egentid? Tror inte det. De hade säkert tid då de gjorde saker utan oss barn men kallade de den tiden för egentid? Det känns som ett nytt ord. Innan man fick barn hade man ju en jädra massa egentid utan att kalla det just egentid, då var det bara tid.

Varför ändras benämningen på tiden efter att man fått barn egentligen?

Har jag egentid nu när jag sitter och tittar på Greys anatomy och kollar datorn? Var går gränsen för egentid?

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0