Vattenbad



För ett litet tag sen var Lillis, Ellinor, Lilleman och jag på Rosendal ute på Djurgården. När jag och Lillis hade ätit vår lunch, en god soppa, ville vi värma gullungarnas mat så de skulle få äta medan vi drack kaffe. Jag bad tjejen i kassan att värma maten i micron men det gick inte för de hade ingen micro men vi kunde få vattenbad att värma maten i. Ja, jag hade ju inget alternativ så jag tackade ja till detta. Först fick jag ett vattenbad (skål med typ 80 gradigt vatten) men bad då om två eftersom vi hade mat åt två barn att värma. Tror ni att maten blev varm? Nä! Hade vi vetat att maten skulle vattenbadas hade vi ju bett om det när vi beställde vår mat så att den hunnit bli varm. Nu var ju barnen vrålhungriga och hade inte alls tid att vänta på nåt vattenbad så de fick båda lite halvkall mat. Tycker att det är jättekonstigt att ett ställe som är så välbesökt inte har micro. Okej att de inte använder micro till sin egen mat men till barnmat borde de väl ändå kunna ha en micro. Det hela slutade med att vi gick in till city och fikade när barnen fått sin mat, vi tappade liksom lusten att fika där ute.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0